Nytt ledarskap för Norrköping

För ett attraktivt Norrköping att bo och leva i!

Frihet

Moderaterna står upp för frihet. Det handlar bland annat om friheten att själv välja exempelvis skola och äldreomsorg och friheten att kunna känna sig trygg både i staden och på landsbygden. Frihet är ett vackert ord, men för Moderaterna har det också stor betydelse för vilket Norrköping vi vill skapa – ett Norrköping där allas frihet respekteras utan att varje människas unika värde inskränks.

Ansvar

Vi har alla ett ansvar. Ett ansvar för oss själva och vår framtid. Ett ansvar för våra medmänniskor och ett ansvar för vårt samhälle. Alla som bor i Norrköping och är arbetsföra har ett ansvar att försörja sig själva. Det är så vi skapar resurser till vår gemensamma välfärd. Ansvar innebär också att följa de lagar och regler som finns och på så sätt skapa ett tryggt Norrköping för alla.

Skatt

Skattemedel är en gemensam tillgång som ska hanteras ansvarsfullt så att du får valuta för dina skattepengar. Norrköpingsborna ska inte betala mer än nödvändigt i kommunalskatt. Egna pengar i plånboken ger frihet. Moderaterna tar ansvar för bra skolor, god omsorg om äldre och en ren och fin kommun när vi fördelar gemensamma skatteresurser. Fler som arbetar gör att vi på sikt ska sänka skatten och samtidigt värna vår gemensamma välfärd.

Tycker du att det här låter bra?

Härligt! Då ska du välja Moderaterna.
Gå med i partiet och hjälp oss att öka pressen på regeringen och det lokala styret.
Bli medlem! https://moderaterna.se/engagera-dig/
Norrköpingsmoderaterna: 011-18 25 00