Kandidera till kommun- eller regionfullmäktige!

Nu är det dags att anmäla intresse för att kandidera till kommun- eller regionfullmäktige – den kommunala respektive regionala församlingen av folkvalda.

Vi söker efter drivna, samhällsengagerade Norrköpingsbor med moderata värderingar som vill göra skillnad. Är du den vi söker? Då borde du kandidera till kommun- eller regionfullmäktige för mandatperioden 2022-2026! Om du känner någon som du tycker borde engagera sig i vårt parti går det också bra att nominera den personen.

Sista dag att anmäla sitt intresse eller nominera en annan är den 1 november 2021 och det görs via följande formulär: https://forms.gle/eYypPuFhuGj2FXURA

OBS: Du som stod på en lista i förra valet behöver anmäla ditt intresse för att göra det även den här gången.

Fungerar inte formuläret går det istället bra att anmäla sitt intresse eller nominera till: norrkoping@moderaterna.se

Undrar du något? Hör gärna av dig!
Elisabeth Törnquist, sammankallande i nomineringskommittén till kommunfullmäktige: bettan@alsater.se; 070-882 61 22
Simon Johansson, sammankallande i nomineringskommittén till regionfullmäktige: simon.johansson@moderaterna.se; 072-593 50 92

Nomineringskommittén till kommunfullmäktige består av:
Elisabeth Törnquist (sammankallande), Marie Morell, Michael Pääbo, Eva Hermansson (MQ) och Charlize Ertas (MUF).

Nomineringskommittén till regionfullmäktige består av:
Simon Johansson (sammankallande), Sophia Jarl, Anna Sotkasiira Wik och Joanna Sjölander (MQ).

Vill du veta mer om vad det innebär att vara folkvald i…

Kommunfullmäktige? Läs mer här: https://skr.se/skr/demokratiledningstyrning/politiskstyrningfortroendevalda/kommunaltsjalvstyresastyrskommunenochregionen/sastyrskommunen.735.html

Regionfullmäktige? Läs mer här: https://skr.se/skr/demokratiledningstyrning/politiskstyrningfortroendevalda/kommunaltsjalvstyresastyrskommunenochregionen/sastyrsregionerna.1790.html